torsdag 31 maj 2007

Drömmar

Jag drömmer väldigt märkliga drömmar varje natt...lite jobbigt. För det är sällan trevliga drömmar. I natt sov jag jätte oroligt, vaknade för toa besök redan 2,30 och sedan kunde jag ej somna om..tankarna snurrar, fåglarna kvittrar, jocke snarkar.. :) jag tror jag drömde sammanlagt 4 olika drömmar! Men jag har läst att det är så nu, man kan känna sig orolig...drömma konstigt, det är bara "normalt". När man är gravid vill man höra att allt som händer med en är "normalt, det ordet får en helt annan innebörd för en.

Men en av drömmarna, var inte så läskig..mest underlig. Jag drömde att jag var på resa, i Amerika någonstans. Det var kväll och vi letade efter ett ställe att äta middag på. Vi gick runt och letade, hamnade på några "underground ställen". Men det mest intressanta var att skådisar dök upp lite varstans..Brad Pitt, George Clooney och en till..men minns inte vem. Kanske är det Oceans 13 jag har i huvudet :). Men jag mindes drömmen då jag såg Fredrik, från ett herrans liv, på Tranebergsbron i morse!

Nu ska jag jobba på här, se till att få klart lite saker. Grått väder, mycket trött...men torsdag! Imorn är sista dagen, sedan helg igen! Jiho!

Helgen ska spenderas hos svärmor och svärfar, mysigt. Ska hitta deras skönaste stol och sedan bara sitta och koppla av! :) Lite kalas blir det oxå, då både farmor, farfar och Anders har fyllt år nu i maj.

Ha en skön dag!

5 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Jag drömde också jättemycket när jag var gravid. Sov oroligt! Brukar bli bättre senare för de flesta :-)

Anonym sa...

Hej Linn!

Vilken underbar nyhet!
Blir aldeles varm i kroppen när jag läser det du går igenom just nu, det är STORT! Passa på att känna dig viktigast i hela världen en stund, det är du! Jag önskar er all lycka man kan tänka sig! Ser fram emot att följa dig/er till den dagen då era liv förändras, det som tidigare kännts betydelsefullt och viktigt faller snabbt i skugga när de små liven tittar ut :o)
Kram till er alla tre!
//Elin på Jogersö

Anonym sa...

Hallå gumman!
Du irrar nog omkring i dina drömmar för att du är på en "resa" ... Varit i Paris, nyförlovad väntar ditt första barn - vilket är en enorm upplevelse o funeringarna snurrar hela tiden på hur det ska gå, bli och... ja allt! Passa på att njut av det liv ni har nu tillsammans, ni två - snart är ni 3 ...
jag har sagt det förut - men det är så underbart och jag lääängtar tills det lilla knyttet kommer ...
Puss & Kram Mam

Anonym sa...

Hej Elin.
Vad kul att du oxå hittat hit. Tack så mycket! ja det är stort! och spännande, härligt. hela ens existens snurrar kring det som händer i kroppen..

Ni lär ju få se mig "växa" där nere när jag hälsar på :)

kram

hanna sa...

Jag drömde också mycket konstigt. Konstiga drömmar om att det var andra saker än ett barn i magen till exempel. Hade verkligen föredragit Brad och George :D