tisdag 22 maj 2007

En ny värld..

..ja det är det verkligen, som en lång resa som börjat...en resa som pågår i månader och man inte riktigt vet slutet...man kan säga att det är en ny värld jag har gått in i, eller VI rättare sagt.

Det här är min story om hur vår lilla plupp kommer till världen :) Jag tänkte att ni skulle få följa mig vecka efter vecka och se utvecklingen av "trocadero" (som min mor och far kallar den) i magen och även vad som sker med mig och min kropp. Jag lovar att inte vara för detaljrik :)

För närvarande är jag i v13+6, går in i v14 imorgon :) känns mycket bra! Vi hade ju ändå lite oro innan jag gått igenom v12, då den mest kritiska perioden är över, för missfall. Så nu känns det som om vi är lite mer avslappnade. Har t o m köpt mina första mamma-byxor :) ett par svarta trekvarts-finbyxor. Har tröttnat på att inte kunna ha mina kläder, svullen mage, större kropp allmänt..så nu finns här ett par byxor med stor reså runt lilla magen :)

Berättade för jobbet igår och idag! Efter lite nervositet och ältande berättde jag för min chef, hon tog det mycket väl! Gratulerade mig med ett stort leende! (känns ju lite förargligt när man är nyanställd) Sedan fick resten av gruppen veta det idag, det känns bra att det är ute, nu är det ok att se tjock ut :)

Vikt: +0,5 sen 4 veckor. tror ca 2,5 kg sen start... Tråkigt att jag inte visste vikten den dagen jag tog testet...

Nu vet ni vart ni har mig! :)


8 kommentarer:

Jocke sa...

Fin blogg älskling!

Anonym sa...

Härligt at vi läsa vad osm händer det är verkligen spännande nu slipper jag gå ut på google o kolla på sidan gravid.

Kram från blivande farmor

hanna sa...

JÄTTEGRATTIS! :D
Trocadero kommer att bli ett praktexemplar med skönaste föräldrarna! Kram! :)

Anonym sa...

tack!

Känns super kul! Men man förstår inte alltid att man snart är tre...

Hanna, vi kommer behöva ett och ett annat tips från er! ;)

Anonym sa...

Jättefin blogg! Spännande ska det bli att få läsa vidare, se hur du upplever denna underbara upplevelse, att vänta barn o bli mamma:))
Jag måste säga att det var de (eftersom du inte är det enda barnet som legat i min mage) var de underbaraste stunder som en kvinna kan uppleva. Ett lite frö, blir till ett liv, som sedan ger röresler, som "guppar" inne i magen o i slutet der riktiga "sparkar" Det du! Det är sååååååå spännande o se om det blir en lite lockig, rödhårig dam som kutar omkring o ropar "mamma" eller blir det en mini-Jockis????
Den som väntar får se!
Skönt att man äntligen kan få skrika ut att
"jag ska bli mormor!!!!!"
Älskar dig lilla Limpolainen och jag vill bara önska dig o Jocke ALL Lycka!
Puss o Kram mamma

Camillas lockar sa...

Grattis grattis! Ett mirakel har hänt och det blir ännu större när h*n tittar ut :-)

Anonym sa...

Kul sida Kram från Lutti

hanna sa...

Linn
Än är vi inga proffs, men lite har vi snappat upp på vägen. Bara att hojta vet du! :D