söndag 20 juli 2008

Filmtips!

Har sett en del bra filmer senaste veckorna.

Sex and the city
Jag och Jessica gick på bio och såg Sex and the city. Grym! Jag skrattade och grät om vart annat. Har aldrig varit ett s.i.t.c-freak eller föjlt serien slaviskt. Men jag uppskattade filmen väldigt mycket. En riktigt Feel-good-movie!



Mamma Mia
Igår drog jag iväg med syrran ner på stan. Vi beslöt att gå på bio och ta ett glas på Grappa. Det blev Mamma Mia. En underhållande film med bra musik. Jag har aldrig sett musikalen och saknade därför inget i filmen. Meryl streep är fantastisk på alla sätt. Förundrad över hur ung de gjort henne och hur smidig hon är i kroppen. Dottern "Sophie" spelades av en mycket duktig tjej. grym pipa!

Cup of love
Förra veckan hyrde vi filmen Cup of love. Jocke fastnade inte för någon så jag tog tillfället i akt och hyrde en "romantisk komedi" som vi aldrig ser. "Nya Love Actually" stod det... Vi blev båda förvånade hur bra den var. Den innehöll allt. Grymt skådespeleri. Morgan Freeman är som vanlig underbar! Se den!

Inga kommentarer: