torsdag 17 juli 2008

Amningsrufs..

Hjälp mig. Mitt hår är trasigt! Jag hade jättefint tjockt hår när jag var gravid, som de flesta gravida kvinnor. Med sedan Isabel kom till världen har mitt hår bara blivit sämre och sämre i kvalitén. För det första så har en del gått av längst fram, så jag sitter med en söt bebislugg på vänster sida. Hmm.. Tappar mycket hår i allmänhet. Håret känns torrt (torrare än vanligt, jag som från början har ett torrt hästhagel-hår!) och livlöst. Nu kan det ju vara så att sommaren hjälper till oxå. Med sol, vind etc.

Vad gör jag med mitt livlösa hår? Nu har jag slutat amma så jag hoppas att kvalitén är på väg tillbaka. Har ni tips på bra inpackningar eller dyl?

Jag ska låta det växa lite nu inför nästa sommar, så jag funderar på så fort sommaren är över typ september, lägger jag i en mörkare färg (jag är nästintill blond nu av solen) och klipper lugg. Så kan min bebislugg få växa ner bakom den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in www.lockig.se
Superbra tips för just torrt hår. Skippa schampo och andvänd bara balsam. Låter konsigt men det funkar!

Lite smått å gott sa...

Åh tack. Ska gå in och kika där! Hmm hört om Balsam men känns inte som håret blir rent..får testa!

Anonym sa...

Jag kommer precis ihåg hur det var! Fick nästan använda pannband för mitt hårfäste blev så högt ha-ha! Nu går jag med mitt tjocka härliga "gravidhår" och vill inte tänka på att man ska tillbaka till sina "ammnings stripor" ...önskar det kunde vara tvärt om! Har tyvärr inga tips, kan bara säga att dit "vanliga" hår kommer tillbaka med tiden, det är väl bra att toppa lite men ofta om man vill få tillbaka kvalitén. Ha en fortsatt skön semester.
Kramar från Amerika! ;-)

Lite smått å gott sa...

Hej Elin!
Ja usch, det var verkligen super kvalité på håret förut...men inte nu :( Jag har ju slutat amma så det borde väl vända.. Hmm topp ofta, ja men priserna är inte så i sthlm ha ha. Jag får ta och gå till frissan och titta. Tur att man kan ha tofs! Det är min nya frissa sedan drygt ett halvår tillbax. ha ha

ha det gott. kram