måndag 17 december 2007

Stora tjejen

Idag har vi varit på BVC och mätt, vägt och kissat ner skötbordet igen :) Det var en härlig promenad dit med soluppgång över norrmälarstrand. Inte så mycket folk ändå, fick vänta en stund, under tiden hann stumpan lägga en rejäl kaka och äta sig mätt.

Och Isabel är stora tjejen nu! Har gått över 4 kg strecket nu. Det förstod jag nästan, så som hon äter :) Hon vägde 4080 g och var 52,4 cm lång. Huvudets omkrets mätte 34,5 cm. Distriktsköterskan var så nöjd så. Fick beröm för vår sötnos igen, känns alltid bra. "Hon är en så söt bebis". Och börjar bli ljusare i håret nu.

I väntrummet fanns allt från 3 veckors bebisar till 1 åringar. Alla frågade hur gammal Isabel var, kommenterade allt hår hon hade etc. Ska bli kul sen att få en mammagrupp! Vi promenerade hem i det soliga vädret. Super skönt. Och var hungriga som vargar när vi kom hem. Nu sover Isabel i korgen och jag ska försöka mig på att få lite gjort.

update: Isabel vill inte sova i korgen..utan hänger nu på mammas bröst i bärsele. Hmm...omplanering av aktivitet nu.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mammagrupper är verkligen guld värda! Jag har i alla fall lärt mig hur mycket som helst när jag gått på sådana. Inga barn är likadana och det får man verkligen se i mammagruppspratet!

Anonym sa...

Men Linn, du måste lära dig att använda toaletten och inte skrivbordet! ;) Hi hi...

Anonym sa...

Ja det må jag säga - "vår" Isabel växer o frodas...vad månne det bliva...?!
En framåt tjej som vill ha uppmärksamhet, liksom sin mor, och helst inte vara ensam, mumsa o äta ska det göras...:))
Blir jättekul för er att få komma med i en mammagrupp och prata av er allt vad som gälelr "era" olika babisar.
Kram mor