söndag 7 oktober 2007

Ibland undrar man..

..hur det egentligen är fatt?! Man kan tror att man blivit knäpp! ..men vet att det är "normalt". Ordet normalt får en helt annan betydelse när man är gravid. Det var det första som vår barnmorska talade om för oss. Att man genom hela graviditeten vill få bekräftat att det är "normalt" att känna så, "normalt" att må så, osv.

Jag trodde att jag klarat mig ganska smärtfritt genom dessa månader utan några speciellt stora känslostormar..men icke då. Här sitter man och tjurar för ingenting. Jocke grymtar lite åt mig, och så faller tårarna. Någonting går emot en (som när fryser spyr ut frysta saker över en när man ska stuva om!!!) och så gråtar man.. Jag känner inte igen mig själv. Men har lärt mig att det är bara att låta tårarna falla... Det går över, en dag. Det är ju "normalt". Tror t o m Jocke har börjat förstå att man inte kan göra mycket åt det..

De säger att det blir värre när man ammar, oj då, jag kommer gråta hela dagarna :)

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Ja, risken finns :-) Jag var likadan under både graviditeten och när Peo fötts. Minsta lilla arga röst från maken räckte. Eller sorgligt på nyheterna. Men det har ändå sin tjusning, alla dessa starka känslor :-)