fredag 15 januari 2010

Rum för barn!

Idag var första besöket på nya dagiset. Isabel började med att fråga om Kajsa (nya fröken) kunde hjälpa henne av med kläderna när vi kom. Sedan när vi kom in, rusade hon in i ett litet rum där fler tjejer satt och byggde lego och placerade sig i ringen och började leka. Fantastiskt! Hon körde på och lekte, brydde sig inte ett dugg om att mamma fanns där. Förhoppningsvis blir det inga problem nästa vecka. Hon har längtat efter det här!

Sedan blev det en sväng till stan. Galet! Isabel är inte tränad i att gå på stan. Vi håller oss alltid borta :). Hon fick spunk redan i affär 1. Men gud vad jag blir shoppingssugen!! Känner mig som en småbarnsmamma som bor på landet som inte ha koll på vad som finns i affärerna längre. Och tur är väl det, för det är hemskt att vilja ha men inte kunna få! Har redan börjat fila på min önskelista :).

Vi avslutade stadstrippen med Kulturhuset, Rum för barn. Isabel var överlycklig, klättra, klättra, klättra. Grymt ställe!

3 kommentarer:

Mormor sa...

Låter underbart!!! Isabel behövde detta - dagis med nya kompisar, leka, springa..
Hon har sån energi det lilla livet - leka leka leka o ha kul!!!!
tror att det kommer bli superbra med dagis o allt nu.. Lycka till! Pussar o kramar Mormor

Anonym sa...

Härligt att det fungerade så bra!
Nu hoppas vi att det flyter på bra och att hon får vara frisk så ni kommer in i den normala rytmen igen.

Stor kram Farmor

fia sa...

ÅÅ va Kul att det funkar fint på nya stället,,, & du jag är åxå shopping galen fatta va jobbigt när man jobbar mitt i stan och ser ALLT Nytt,,,, tur att jag bara har 30 minuters lunch jag Hinner inte shoppa,,,, så mycket,,, Kram på er