måndag 20 juli 2009

Möhippa!

Jaha då har man klarat av sin möhippa i livet! Skönt, inget jag behöver fundera på kommande veckor :)

Lördagen började med att dörrklockan ringde kl 7,30. Utanför låg ett vitt paket med ceriset sidenband runt. Kartongens insida var klätt i rosa och där stod att jag skulle packa en väska och vara nere i porten kl 8.00. Det jag skulle packa var... napp, knäcke bröd i påse, rakhyvel, smink, bikini och lite till.. Det var här som nerverna började kännas.

När jag kom ner i porten väntade Jessica där. Skrattandes :) Vi tog oss till t-banan och sedan vidare till centralen. Där fick jag en tågbiljett och en latte. Vi begav oss till Eskilstuna. I Strängnäs började fjärilarna i magen hoppa.. På perrongen stod 4 tjejer och väntade. Syrran, Maria, Therese och Elin. Med bubel och utklädsel.
Sedan begav vi oss mot fors kyrka. När vi kommit över bron, åkte ögonbindel på.. Jäklar vad spänd jag blev. Vännen Sara anslöt och när jag sedan fick ta av mig den stod jag i ett omklädningsrum. Vi skulle dansa strip tease dans på Let´s move. Det var skoj! Jag fik hålla i showen med paljetterna på. Sexigt :) ha ha

Sedan fick jag sminka upp mig och måla naglarna, sätta på mig ett linne. Vi gick genom staden till Rothofsparken där det dukades upp picnic och rosé. Super härlig em. Tiden i parken avslutades med lite fotografier av duktiga fotograf Elin. Sedan på väg hem till syrrans hus i stan hämtades Tara upp och festen kunde börja. Piff, vin och middag senare sattes Sing star igång och vi sjung natten lång. Grymt kul!

Jag är så tacksam för en grym dag tillsammans med mina vänner! Tack! Jag sa det "att man ska behöva gifta sig för att få samla ihop sina vänner och ha så här trevligt" :) Nu hoppas vi bara på en ännu mer grym dag och kväll den 8 aug! :)

1 kommentar:

http://stengeltjejen.blogg.se sa...

ÅÅÅ va mysigt med Möhippa med sina närmaste vänner!!! jag ska fixa en liten enkel en tjej till 5 aug.... får se va det blir,,, OJOJ nu närmar brölloppet sig!!! SPÄNNANDE!!!!

KRAM