torsdag 30 juli 2009

Det närmar sig...

Jag och Isabel tilbringar några dagar hos mormor och morfar i Eskilstuna. Jocke jobbar hemma i sthlm. Det är mycket nu. Bröllopet närmar sig och det är en del saker som ska fixas in i det sista. Som tur är har man semetser och kan få lite lugn och ro.

Känns overkligt, förstår inte riktigt att jag ska gifta mig om en dryg vecka. Det som hela tiden legat så långt fram.. Det ska bli så kul! Ska försöka slappna av och njuta av dagen! Kan för övrigt berätta att jag blir fru Linn Danielsson Brensén :)

Isabel är mycket bestämd tjej. Just nu inne i en "inte" och "nej" period. Mycket saker som är inte, inte äta, inte sitta där, inte gunga, inte muggen. Skakar på huvudet och visar tydligt vad hon inte vill. Inte mycket för att dela på saker heller. Gungan i parken är Isabels, inga andra får låna. Inte heller sandkakan eller gungbrädan får någon låna. Annars är hon mycket roade just nu, hon bubblar och pratar och lär sig nya ord varje dag. Helt otroligt vilken utveckling! Den stora idolen är fotfarande morfar. Hon springer glatt ut på vägen för att möte upp när morfar kommer hem från jobbet.

Nu ska jag återgå till min bröllopsplanering. Vi åker hem till sthlm på lördag och det är en hel del som ska var klart tills då.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Fantastiskt att du ska gifta dig! Hoppas man får se lite bilder.. Ta väl hand om er! Kram

elin sa...

Hej Linn!

Tänker på er och hade ju hoppats på massor av "bröllopsbloggning"! Skämt å sido, förstår att det är fullt upp. Hoppas att allt går som planerat och att du och Jocke, som du skriver, verkligen kan njuta utav dagen! Får sådana flashbacks när du skriver om Isabel. Minns att ettårsåldern var mycket "ja", närmare två så går man åt andra hållet när mamma och pappa ropar, "bara för att" liksom...för att jag lärt mig att jag kan faktiskt säga "nej". De är rara de små liven...

Sköt om er! Kram/ Elin

Lite smått å gott sa...

Camilla: Ja helt underbart! JAg försöker att inte stressa upp mig av de små tingen som skall göras... nu är det bara några dagar kvar... :) Bilder kommer, jag lovar. kram
Elin: JA du, jag hinner inte med mkt bloggning alls nu för tiden. Men jag lovar att en rapport kommer efteråt iaf! :) Precis så är det, går från ja till nej. Hon vet precis vad h9n vill! :) Elwa har blvit så stor nu, supoer söt! Och Birk stolta storebror :) fina! Hälsa alla. kram!