fredag 6 maj 2011

Fem månader..


Galet vad fort tiden går! Nyss hade jag en liten krabat som låg med ryckiga rörelser och knappt fäste blicken. Idag är vår Hilda en betydligt större och mer stabilare tjej! 5 månader gammal (imorn). Vill gärna sitta upp och står på stadiga ben när man håller i henne. Dock är hon lite mer gummikropp än vår första tjej, som satt helt utan stöd vid fem månaders ålder. :)

Hilda har börjat äta mat och gröt. Nu kör vi palsternacka, morot, potatis, men broccoli är ingen hit!:) Hon dricker ersättning och ammar bara ca 2 ggr per dygn sen de senaste dagarna. Sedan i måndags har vi kört mission "inte äta på natten" och det har gott över förväntan! Hon får sova i vagnen och när hon vaknar ger jag henne nappen och vagnar lite. Jag hoppas snart att hon lär sig sova hela natten utan att ens vakna förrän till morgonen. De flesta nätter vaknar hon bara till en gång och igår sov hon till 7! :) Så det är klar förbättring än vad det varit. Förra veckan sov hon knappt nåt, då var jag en zombie!!

Hilda är en glad och social tjej. Hon älskar när folk pratar till henne och hennes stora idol är storasyster Isabel! Det är så mysigt att se hur de pratar med varandra och Hilda flinar upp sig mot Isabel. Jag längtar tills de kan leka mer med varandra och hoppas de blir goda vänner!

4 kommentarer:

mormor sa...

Härligt det låter - å tiden går så fort... ja jag förstår dina tankar - nyss dec nyfödd, börjar lite tragglande utvecklas till en baby, som ler som skarttar o försöker uttrycka sig i ett joller .... hon är så härlig våra lilla Hilda, vårt älskade lilla barnbarn nr2 - med sin lilla skrattgrop på vänster kind, sneda leende ögon o ett kiknande skratt när man ler emot henne - underbart!!!! Detta är vår kära Hildis!!! Å till å köpet - rödårig! Längtar redan efter att få gosa med henne o hennes storasyster - Puss på er mina älskade barnbarn - världens bästa!!!
Bamsekramar Mormor

mormis sa...

Grattis på 5 månaders dagen förresten o Gu´ vilken underbar bild!!! Kramis

http://stengeltjejen.blogg.se sa...

jISSES 5 månader helt sjukt va tiden flyger iväg!!!
Klart tjejerna kommer bli goda vänner,,, och Ovänner... =) MIna tjejer bråkar JÄÄÄÄÄÄMT hela tiden MEn leker åxå JÄTTE JÄTTE bra tillsammans.... & Hjälper & tröstar Varandra.... SOm syskon ska.,,
Puss på er Allihopa!!!

Lite smått å gott sa...

Mamma: Ja hon är för go! Båda mina tjejer :)

Fia: ja visst blir det så. Vänner och ovänner, precis som min syster och jag :) kram!