söndag 16 augusti 2009

En gift kvinna!

Jag ska äntligen försöka få till ett inlägg på min kära blogg. Har inte varit särskilt bra på det på sistone. Det händer för mycket saker :) Numer är man en gift kvinna, fru Danielsson Brensén :) Det känns bra!

Förra lördagen, 8/8, blev vi man och fru. Det var en underb
ar dag! Jag vill göra det igen! :) Mycket spänningar under förmiddagen. Men när väl smink och hår var klart och jag fick träffa min blivande så kunde jag börja slappna av och njuta av dagen. Vi hade sån tur med vädret. Inte ett moln. Plåtning i gamla Oxelösund och sedan Vigsel hos Jockes föräldrar. Vilken känsla det var när vi kom ut och gick ner på tomten och alla stod där. Claes spelade gitarr och sjung sin låt han skrivit till oss. Underbar! Jag höll ögonen torra tills det var dags för kramkalas..

När vi anlänt till festen, i en BMW Z4, minglades det med champagne och sedan satte vi oss till middagen. Maten var god, vinet var gott, talen var många och underbara. Sedan dansade vi och njöt natten lång! Fru´n fick visst lite väl mycket att dricka :) Jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut!

Här är lite bilder från vår stora dag!



Update: Glömde ju skriva att lilla snuttan sjuknade i jätte hög feber på bröllopsdagen så det blev inte mycket "näbbande" för hennes del.. Men hon var med hela kvällen ändå, sov mest i vagnen :) Hon har varit sjuk hela veckan efter det. Stackare.. fick någon slags influensa. Men nu är febern borta iaf!

6 kommentarer:

Mamma sa...

Ja det var verkligen en underbar dag!!! Så vackra som ni var och allt blev helt enkelt kanon!!!!!
Stackara lilla snuttan som var hängig men på bättringsväg vad jag kan förstå. Saknar er!!
I morgon är det jobb som gäller...usch...´:(vill inte...)
Puss&Kram på dig lilla "frun"
(kan inte se mig mätt på alla fina bilder fr dagen o på er...)
Mam

jenny sa...

Grattis! Åh så fina ni var! :-)

Anonym sa...

Ja, det var en fin dag! vädret o miljön, alldeles förträffligt. Maten, boendet och brudparet allt var bra. Den enda som inte var bra var Isa-kraken. Morfar längtar, det blev ju inte så mycket gos i Ockle. Men vi tar igen det senare.
Hoppas ni får vara pigga nu ett tag o jobba duktigt. Själv tar jag nog en tupplur till. Å vad skönt att vara ledig!
Morfar

Lite smått å gott sa...

Mor: Ja en super dag! Synd bara på lilla pluttan..
Jenny: tack :)
Pappa: Ja allt var faktiskt bra utom Isa. Skönt för dig att vara ledig! Nu börjar alvaret här hemma.. Isa och jag har haft en mysig em. Hämtade henne redan 14. Super mysigt! Vi ses ju om 2 veckor. kram

Svärmor sa...

Bättre slut på denna sommar har det inte kunnat bli.
Allt blev bara så himla bra, ni var så fina.....alla var på festhumör och det fungerade ju för lillstumpan också mycket tack vare Kaj och Gunnel som tog hand om henne på kvällen.

Varma kramar Svärmor

Camilla sa...

Åh va ni är fina! Det ser verkligen ut som ett drömbröllop! Kram