tisdag 19 maj 2009

Back to work

Idag är jag tillbaka på jobbet igen, efter 2 dagars VAB. Det har varit några dagar upp och ner, men mestadels upp! :) Jag har fått mig en riktig Isabelinjektion känner jag och det var verkligen behövligt! Dagarna och veckorna rullar på och man hinner inte umgås och njuta av varandra i vardagen.

Isabel mådde verkligen inte bra i fredags. Hon var ledsen och klängde på mig som en liten bebis. Och ville inte äta något. Stackare. Vi besökte Sabbatsbergs närsjukhus fredags kväll. Vänstra trumhinnan i örat såg inte bra ut och hon hade jätte svullen hals. Så det bl
ev penicillin igen. Väl hemma skulle vi tvinga i henne äckliga Kåvepenin och allt kom upp igen. Där gick min gräns, jag bröt ihop och dagen slutade än en gång med att jag somnade i soffan.

Hon piggnade till bra under helgen och idag är hon mer eller mindre frisk. Men ingen dagis blir det denna vecka. Nu äter hon sin äckliga medicin snällt, mutad med rus
sin och vatten. Men man ser hur det kväljer henne. Men hon är stark! Det har blivit mycket russin senaste dagarna :)

Lördagskvällen var det fest och rosé och jag var bra trött i söndags :) Det blev lite parkhäng och mys i Rålis med vännen J på hennes födelsedag.


Jag sitter här nu och längtar tills imorn. Då åker vi hem till mor och far i tuna. Ska kalasa och mysa hela helgen och det känns som vi alla behöver en sådan helg. Bara 2 tim kvar här nu sedan en halv dag till. Sen är helgen här!!!

4 kommentarer:

Lisa S sa...

Usch, det är det värsta som finns att tvinga i de små äcklig medicin. Ont i mammahjärtat. Hoppas hon piggnar på sig. Kram

Lite smått å gott sa...

Ja det är hemskt. Verkligen ont i mammahjärtat! tack. kram

Anonym sa...

Hej Linn! Usch vad jobbigt att Isabell är sjuk så ofta! Hoppas, hoppas att hon snart är färdig med dagisbasseluskerna. Du är verkligen i den situationen nu att leva i "den lilla världen" - som även känns som igår för mig... Jag och hela familjen hoppas att vi kan ses i sommar. Fr o m den 12-13 juni har vi vår bas i Närsjö.
Kramar från Ingvor

Lite smått å gott sa...

hej Ingvor!
Ja du mycket basselusker är det! Men just nu är vi friska, peppar peppar. Vore jätte kul att ses tycker vi med! Vi får försöka boka in nåt! kram till er alla!