tisdag 9 februari 2010

Sjukdag

Isabel kryade på dig snabbt och är på dagis idag. Själv ligger jag och Jocke hemma. Vi sjuknade båda 2 igår i magsjuka. Fy tusan så dåligt man kan må. Man önskar ingen behövde må så. Inte lätt att ta hand om en pigg 2 åring när båda ligger magsjuka. Stackare blev ju orolig och ville ta hand om sin mor och far.. Det var bara att stå ut tills vi kunde lägga henne för natten. Sådana här gånger förstår man tufft det är att vara ensam förälder. När man inte ha någon annan som kan hjälpa än. Så har mina tankar vandrat iväg många gånger sedan Isabel kom. Vad skulle jag göra utan Jocke? Är så enormt tacksam att han finns vid min sida.

Jocke var iaf så pass pigg idag att han kunde lämna henne till dagis, så hon fick leka av sig. Nu är hon på väg hem och jag sitter i soffan och väntar på att energin ska inta hemmet :).

Mötet på jobbet igår gick iaf bra. Vi får behålla våra jobb och fortsätter jobba i den organisation vi har idag. Men vi har mycket jobb framför oss. Det finns massor att göra för att saker ska bli bättre.

Nu hoppas vi att jag tillfrisknar och kan börja äta igen. Så är jag nog tillbaka på jobbet snart.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vad skönt att höra att det löst sig på jobbet!
Hoppas ni mår bättre snart! Vi får höras och se om ni är på benen till helgen då..

KRAM
Lisa

MAM sa...

Jobbiga dagar det blev(å natt)- inget roligt alls det där med magsjuka...Hoppas ni snart är på benen igen o att "inte bara" Isa är superpigg;)
Å jättekul att det ordnade sig på jobbet o ni kan pusta ut... även om det är mycket att fixa.

Sköt om er så hörs vi!

Bamsekramar till er alla 3!
mamma

Anonym sa...

Vad bra att allt ordnade sig på jobbet nu slipper du oroa dig för det.

Krya på er.

Kram Synnöve